Haken en breien, een heerlijke verslaving.

Corry's Haak/Brei en Knuffelhoek





corry.vanuytregt@hotmail.com

Om te beginnen wil ik me eerst even voorstellen:

Bij mijn geboorte kreeg ik de naam Corry mee, die naam draag ik nu al 61 jaar.

Creatief ben ik altijd al geweest..... Toen ik nog een stuk jonger was maakte ik al knuffels van lapjes stof op een oude naaimachine van mijn moeder ... Ik heb truien gebreid en kleren gemaakt zowel voor mijn kinderen als voor mij zelf .... Ik heb een cursus Textiele Werkvormen gedaan en wandkleden gemaakt. Macramé heb ik mezelf geleerd door het lezen en kijken in Ariadnes van destijds... Haken met Plastic was mijn voorlaatste hobby, het knippen van allerlei tasjes en plastic zakken en daar leuke dingen van maken zoals o.a. hoeden en tassen, mandjes en vazen bekleden .... Als laatste ben ik ruim een jaar geleden begonnen met het haken van knuffels en raakte helemaal verslaafd. Ondertussen heb ik heel veel patronen (én knuffels), zowel van handwerksites als uit boekjes die ik al veel heb aangeschaft. Het verveelt me nooit, elke knuffel die ik maak is een stukje van mij en als ik even de tijd heb kun je me altijd vinden met een haak/of breinaald in de hand.

Daarnaast ben ik de mama van twee dochters en oma van drie kleindochters.... samen zijn we een hecht meidenclubje ... Ook zij genieten van de dingen die ik maak ... ik geniet ervan als ze bij me op visite komen ... en als de kleindochtertjes komen slapen en ik die lieve kopjes naast me zie ..

Sinds een aantal maanden heb ik ook nog een puppy, een Golden Retrievertje, die ook de nodige aandacht vraagt... Soms kom ik handjes te kort zul je begrijpen.

Maar ik zou het allemaal niet willen missen ...... doe het veel te graag.... Op mijn weblog ga ik dingen zetten die ik al eerder heb gemaakt, dingen die ik nog gá maken en ook soms een stukje uit mijn leven gegrepen ...

Hoop dat je met plezier zult kijken én lezen, groetjes van een creatieve oma ..